Saturday, April 24, 2010

LAYAN HINDUSTAN JOM!!!


Sementara mate aku ni bole dikatakan segar bugar lagi, aku nak kongsi ngan korang citer yang aku tengok tadi...citer hindustan kat astr0...chanel 108...hehehe.....aku bukannye minat sangat nak tengok citer ni...memandangkan sume citer kat tb tade citer yang best....tu yang aku layan hindustan malam ni...aku tadela tengok citer ni dari awal disebabkan tb kat umah aku ni dah semput, tinggal mase je nak campak dalam longkang je...sakit ati giler tengok tb yang kejap ade kejap tade ni...korang paham ke ape yang aku cakap...kalo tak paham...watwat pahamla noh...akhirnye setelah penat lelah aku dan maksu yang cute mengangkat tb yang kecik turun...dapatla kiteorang teng0k tb dengan aman dan damai...:D

Haish...meera nih..lol...kaw dah melalut sampai mane nih, dah tersimpang dah ni....okeoke....sambong pasal citer yang aku tengok tadi..ade sorang budak ni...umur die lebih kurang sebaye dengan adek aku, 8 tahun....budak ni ade masalah cikit...kat skola die selalu kene marah dengan cikgu die ni c0z tak focus kat dalam kelas...and always dapt markah terok for exam...akhirnye mak bapak die ni anta die kat sekolah berasrama dengan harapan die dapat berubahla...tapi the samething still happen...sebenarnye bukan budak ni tak cube concentrate kat dalam kelas...tapi bile die try bace je...perkataan dalam buku tu menari-nari macam disko...die pon tak taw pe dah jadik kat die n never bagitaw orang lain...orang lain pon tak penah amik taw eventhough his parent.. :(

Then..keadaan berubah setelah ade sorang cikgu ni masok sekolah tu jadik cikgu sementare...cikgu ni ajar seni...mase first time die masok ajar kelas budak ni..cikgu tu tengok budak ni lain daripada other normal
kids..pastu..cikgu yang prihatin ni siasatla...rupe2nye budak ni ade penyakit disleksia...penyakit yang mempunyai masalah pendawaian dalam otak....tu yang menyebabkan budak ni tak boleh tulis dan bace properly...die tak dapat kenal huruf ngan baik...kalo dy tulis perkataan top jadik pot..sir jadi sir...everything yang die bace die akan eja terbalik.....tapi budak ni ade kebolehan yang luar biase...die bole melukis dengan sangatla cantek mengikut daya imginasi die....macam pelukis profesionalla lebih kurang... :D


lebih kurang camnila canteknye budak tu lukis


...ni pulak lukisan budak2 yang normal...
betape bezeny lukisan dorangkan

Ending of this story, budak tu bole bace and eja setelah cikgu yang prihatin lagi hensem tu bertungkus lumus mengajar die...walaupun tu bukan spesifikasi tugas cikgu tu....haaa...lupe nak bagitaw actually cikgu tu pun mase die kecik dulu ade masala camtu gak...tapi die berjaye mengatasinye dan menjadi orang yang berjaye...macam cikgu aku pesan mase sekolah dulu...."USAHA TANGGA KEJAYAAN"...haish ayat bm aku stil p0wer lagi....mesti ckg Rohana bangge giler ngan aku..hikhikhik

*kesimpulan yang aku nak kongsi disini...orang yang kurang upaya atau merupakan insan yang istimewa bole berjaye dengan adenye sokongan especially dari family tersayang, kawan2 n dan masyarakat....ade je tokoh2 yang terkenal yang merupakan insan istimewa tapi dorang dah menjadi terkenal di seluru dunie seperti Albert Einstein, Leonardo Da vinci dan ramai lagi..... :)
Cerite ni jugak membuatkan aku berasa insaf dan bersyukur kerana aku dikurniakan paras rupe dan mental yang sempuna...ALHAMDULILLAH SYUKUR :D

p/s ; soryla kalo citer aku ni tak best dan membosankan...tapi bagi aku cite ni best sebab aku yang tengok..
okela...to you all..enjoy reading.... :)


sekian..wassalam

No comments:

Post a Comment