Tuesday, February 15, 2011

hari bunga-bunga cinta, !

greeting, peeps! hee
ehem, berhabuk da kott belog nih, haishh
na wat camne mase amat cemburu kat saye, hehee



naahh, tajok post aku kali nih, hari bunga-bunga cinta, haha
ataupon bahase kampong i kate hary valentine day, yg tu taola kan korg sume, :p
okayh, straight to da titik la kan,
semlm sume pelajar kamsis, pelajar islam DIWAJIBKAN pegi f0rum perdana,
tajuk f0rum dye
"cINTA RASUL vs cINTA. com.my"
penceramah yg dijemput ade due owang, dan due due aku ta engat name dowang, haha
waktu pengacara majlis dok sebod name dowang aku dok sembang kat belakang, dok gelak ketawe taengat dunia, haha, nahh padan muke name pnceramah pon tatao,
tapi aku ade lahh dok dengaq ciked name dowang na, tapi apekan daye engatan ta kuat, huhu
perghhh, du2 hebad kott, mmg mate aku nih na tutup pon tade chance, dok tebeliaq saje, haha
yelaa, sore dowang, haishhh, mmg bole mnyebabkan aku nih tekejot tegolek- golek,, naseb bek, bole cover lagilah kan, kalo dak, malu cekk, memang kalo buad teros kuar dewan, malu malu malu, haha 

seyesly, ape yang penceramah tu smpaikan, memang menusuk habis ke paru-paru, jantung sumela,
memang banyak pengajaran yang aku dapat tao,
betape manusia sekarang nihh bnyak yg melakukan kesilapan, samada sedar atau tak, temasok lahh aku,
okelahh, pe yang aku dapat dalam ceramah tuh, sambutan hary valentine nih memang sah haram disambud oleh umat islam dalam seluruh dunia, actually dalam masyarakat kristian hary tu untuk memperingati kematian st. valentino yang telah dibunuh oleh raja Rom sebab menyebarkan agama kristian kpd rakyat Rom mase tu,
st. valentino ni juga merupakan ikon kasih syg kpd tentera rom. okelah aku malas na tulis panjang, kalo readers yang na tau lebih panjag google je pasal valentine nih, banyak giler versi pasal valentine daay. ni pe yang kitowang yang pegi dapat kat forum nih, 
first sekali dapat kertas yang tajuknye "Kami Benci Valentine", then dapat gule gule, awww, gile suke, haha
tapi gule dy ta sedap uh, haishh, tapelah owang da bagikan, amek jela, :p







from kertas yang diberi, kat situ dowang ade letak 5 versi valentine day, ya Allah, mase aku bace, jujur aku cakap, ni first time aku tao cite sebenar-benar nye, memang terang lagi bersuluh ia salah disambut,
then, ade petikan kat lam kertas tu,tajuk dy, 'saye juga inginkan cinta'! mase bace kate kate yang ditulis bawah tajuk tu,memang tadapatlah tahan air mate nih, kua lah juga setitik due, ayat dy, memang kene kat batang idong aku nih, huhu, terdapat juga diselitkan doa agar jodoh anda didekatkan antara anda dan juga si dia.

(surah Yusuf: 4)

'inni roaitu ahada 'asyaro kaukaba wassyamsawal qomaro roaituhum lisajidin'

Niatkan dalam hati:

Ya Allah, Ya Tuhanku, 
sekiranya jodohku jauh, maka dekatkanlah,
sekiranya jodohku sukar, maka permudahkanlah,
pertemukanlah aku dengan jodoh yang soleh/solehah.

Doa ni boleh diamalkan. Insya-Allah dengan pertolongan ayat-ayat-Nya, mudah-mudahan termakbul. Beristiqamahla anda.



 saye dapat ini jugak, hee!
bau pandan, 8)

so, janganlah sambut bende yang ta mendatangkan faedah, buang mase, dapat dose!
sume ini budaye barat yang cube na jatuhkan Islam, tu readers, pandai-pandailah anda fikir ye, sume da besar kan, bole fikir mane baik mane buruk, kan, kan, kan, hee

I hate valentine, and I mean it!
saye bukan baik sangt as alim, tapi saye akan try elak bende-bende camni sume, Insya-Allah!
pray for me, ya!

i try to avoid it, okayh!
really harder, babeyh. :)





p/s: ya Allah peliharalah hatiku drpd melakukan perkara yang Engkau murkai. amin! 









wasslam
=)


No comments:

Post a Comment